کارخانه فروش سپتیک تانک

  • ۰
  • ۰

سپتیک تانک:

سپتیک تانک سیستمی است که از ان به عنوان تصفیه فاضلاب منازل و یا مجتمع های کوچک مسکونی و...مورد استفاده قرار می گیرد.درحقیقت سپتیک تانک یک نـوع تصفیـه خانه یـک واحـدی است که تصـفیه مکانیکی و تصفیه زیستی به کمک باکتری های بیهوازی بصورت آنی در آن انجام می گیــرد.سپتیک تانک از روش های رایج . البته پرکاربرد و اقتصادی تصفیه فاضلاب می باشد. سپتیک تانک ها معمولا تک مخزن و دومخزن و سه مخزن می باشند که علت طراحی ان زلال سازی فاضلاب می باشد.

تاریخچه سپتیک تانک:

در سال ۱۸۹۵ میلادی توسط کامرون در کشور انگلستان مخزنی را کشف کرد و نام این مخزن را سپتیک  تانک قرار داد. در ابتدا کشف سپتیک تانک برای  تصفیه مناطقی مانند مناطق مسکونی، مدارس، پارک ها و هتل ها استفاده می شد و به دلیل اینکه بسیار قیمت مناسب و همچنین ساخت آن بسیار راحت بود مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت.

مزایا استفاده از سپتیک تانک:

راندمان بالا

اقتصادی تر و مقرون به صرفه

قایلیت در ابعاد مختلف

مقاوم بودن

کاربرد سپتیک تانک:

در مجتمع های مسکونی، ویلایی و اداری کاربرد دارد.

به منظور واحد چربیگیری و ته نشینی جهت ورود پساب به چاه جذبی به به عنوتن پیشگیری از مسدود شدن لوله های خروجی فاضلاب امکانی مانند رستوران ها و سالن های غذاخوری

استفاده جهت پادگان ها و خوابگاه های دانشجویی و پانسیون ها

استفاده جهت کارگاه های ساختمانی

استفاده جهت رستوران ها و هتل ها

استفاده جهت مجتمع های تفریحی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی

واحد پیش تصفیه، متعادل ساز و ایستگاه پمپاژ اولیه تصفیه خانه های خانگی، شهری و صنعتی

اجزا سپتیک تانک:

سیستم ورودی فاضلاب:

از لوله و بافل (میانگیر) ورودی تشکیل شده است.

مخزن اولیه سپتیک تانک:

این قسمت بیشترین حجم سپتیک تانک را به خود اختصاص داده و معمولا ۶۰ تا ۷۰ درصد حجم کل سپتیک تانک را شامل می گردد.

دیواره جداکننده:

که سبب جلوگیری از ورود لجن و چربی و روغن های شناور شده به مخزن زلال سازی می شود.

مخزن زلال سازی:

این مخزن تقریبا ۳۰ درصد حجم کل سپتیک تانک را تشکیل میدهد و در آن فاضلاب عاری از مواد قابل ته نشینی و شناور تجمع می یابد.

خروج بیو گاز (تهویه):

از طریق این مجرا گازهای تولید شده ناشی از فرآیندهای بی هوازی تصفیه فاضلاب که عمدتا گاز متان است از سپتیک تانک خارج می شود.

سیستم خروجی فاضلاب:

تشکیل شده از بافل و لوله خروجی سپتیک تانک.

نحوه عملکرد سپتیک تانک:

مکانیزم کارکرد سپتیک تانک به این صورت می باشد که فاضلاب دفع شده از خروجی لوله های بهداشتی پس از ورود به انباره اول سپتیک تانک به علت کاهش سرعت جریان قسمتی از مواد معلق و مواد سنگین آن ته نشین می شود و به صورت لجن در کف انباره سپتیک تانک قرار می گیرد بعد با کمک باکتری های بی هوازی که فعال شده اند شروع به تجزیه مواد آلی موجود در فاضلاب می کنند و می توان گفت لجن فاضلاب را هضم نموده و تبدیل به مایع قابل جذب توسط چاه فاضلاب می نمایند . میانگیر درون سپتیک تانک وظیفه انتقال آرام فاضلاب مایع به قسمت دوم را بر عهده دارد. لوله ورودی که بصورت 90 درجه در ابتدای سپتیک تانک نصب شده است وظیفه گرفتن سرعت پساب ورودی به دستگاه را بر عهده دارد. لوله خروجی 90 درجه نصب شده در انتهای سپتیک تانک نیز وظیفه انتقال بدون هیجان پساب زلال شده به درون چاه را برعهده دارد . پایه های سپتیک تانک در سپتیک تانک افقی HDPE و فایبرگلاس یا جی آر پی هیچ وظیفه ای بجز جلوگیری از چرخش سپتیک تانک بهنگام حمل و نقل را بر عهده ندارند. ونت نصب شده در عدسی خروجی سپتیک تانک یا در بالاترین نقطه سپتیک تانک نیز تنها یک وطیفه دارد و ان انتقال گازهایی است که حاصل فعالیت باکتری های بی هوازی درون دستگاه می باشد. وجود دو عدد دریچه بازدید در ابتدا و انتهای سپتیک تانک موجبات دسترسی به قسمت ابتدایی و انتهایی سپتیک تانک را فراهم می آورد. در حقیقت از طریق این دریچه ها چنانچه در مکانیزم عملکرد سپتیک تانک مشکلی بوجود آید با ورود یک انسان به هر یک از قسمت های اولیه و ثانویه سپتیک تانک می توان مشکل را برطرف کند.

انواع سپتیک تانک براساس جنس:

سپپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک فایبر گلاس

سپتیک تانک پلی اتیلن:

همانطور که گفته شد سپتیک تانک ها از نظر نوع جنس بدنه می تواند متفاوت باشد.سپتیک تانک پلی اتیلن نسبت به سپتیک تانک های بتنی و فایبر گلاس بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است و علت استقبال بسیار از ان مزایای می باشد که در زیر به ان ها اشاره شده است:

مقاومت بالا در برابر نورخورشید

مقاومت بالا در مقابل اشعه خورشید

انعطاف پذیری

وزن سبک

قیمت مناسب

نصب اسان

حمل و نقل اسان و...

سپتیک تانک فایبرگلاس:

سپتیک تانک فایبرگلاس ترکیبی از الیاف شیشه و پلیمر ساخته می شود که این ماده تقویت کننده الیاف شیشه و مواد زمینه ساز آن رزین های پلیمری می باشد که از مزیت های ان می توان به نصب اسان و مقاومت بودن ان اشاره کرد البته معایبی نیز دارد که موجب شده تا از ان نسبت به سپتیک تانک پلی اتیلن کمتر استفاده شود.

سپتیک تانک بتنی:

این نوع سپتیک تانک از جنس بتن مسلح با عیار مناسب و مشخص در حدود 400 کیلوگرم بر مترمکعب تولید می شود. در گذشته نیز اولین سپتیک تانک تولید شده از جنس بتن بوده اما با مرور زمان و معایبی که در این نوع سپتیک تانک مشاهده شده کنار گذاشته و امروزه از ان کمتر استفاده می شود.

نصب سپتیک تانک:

نصب به شیوه دفنی

نصب به شیوه سطحی یا زمینی

نصب به شیوه هوایی

در راستا نصب سپتیک تانک ها باید گفته شود که بر روی سطح هموار باشد،دور ازنهرها و ابگیرها باشد،حداقل 3 متر از ساختمان فاصله داشته باشد.

بررسی سپتیک تانک:

سپتیک تانک ها می بایست در طی فاصله زمانی 3 تا 5 سال براساس میزان جامدات ته نشین شده بررسی کرد و در صورت نیاز تخلیه انجام شود.هنگام تخلیه جامدات ته نشین شده سپتیک تانک تمام جامدات و لج ها را تخلیه نکید.

راندمان تصفیه پساب توسط سپتیک تانک:

معمولا راندمان تصفیه پساب توسط سپتیک تانک ها بالا می باشد.اما راندمان سپتیک تانک به غلظت مواد ورودی و مواد خروجی بستگی دارد.

نگهداری سپتیک تانک:

برای عملکرد بهینه سپتیک تانک و راندمان بالا ان باید از ورود مواد شیمیایی مانند ضدعفونی کننده ها ،رنگ ها،سم ها و افت کش ها و اشیا بزرگ جلوگیری شود.

از استفاده از اتش در نزدیکی سپتیک تانک دوری کنید.

هنگام بررسی سپتیک تانک به تنهایی انجام ندهید زیرا امکان افتادن و مرگ انسان را به دنبال خواهد داشت.

از عبور ماشین های سنگین خورداری شود.

سپتیک تانک چقدر عمر می کند؟

سپتیک ها می تواند 50سال و گاهیی بیشتر عمر کنند و از نظر عملکرد نیز صحیح باشد.عواملی مانند مواد اولیه،کیفیت و استاندار بودن ان،نور خورشید و شرایط نصب و...در کاهش عمر سپتیک تانک موثر می باشد.

موارد نشان دهنده مشکل سپتیک تانک:

اگر سپتیک تانک شما بوی بد و صدا ایجاد می کند دچار مشکلی شده است که باید بررسی گردد و تعمیر شود.

اگر سپتیک تانک شما فاضلاب را بازگشت می دهند نیز دچار مشکل شده است.

هنگام بارش باران اگر در اطراف سپتیک تانک چاله های ایجاد شود نیز از موارد نشان دهنده مشکل سپتیک تانک است.

مشخصات مورد نیاز مخازن سپتیک تانک:

طول سپتیک تانک نباید بیش از سه برابر عرض باشد و همینطور نباید از ظرفیت مایع کمتر از نهصد و شصت گالن باشد.

سپتیک تانک باید حداقل دو بخش داشته باشد، و یک سوراخ به اندازه مناسب باید در هر محفظه نصب شود.

ورودی و خروجی مخزن باید یک چاه عمودی چهار اینچ داشته باشد که دو فوت زیر و شش اینچ بالاتر از سطح مایع مخزن است.

مخزن باید آبگیر باشد

در اجرای سپتیک تانک می توان به پارامترهای زیر اشاره کرد:

مقدار بار ترافیکی قابل تحمل سپتیک تانک های پلی اتیلن

تیکنس(ضخامت) پروفیل بکار رفته در سپتیک تانک

قیمت روز مواد اولیه

نوع خانگی یا صنعتی بودن سپتیک تانک

ظرفیت مورد نیاز سپتیک

نوع و ابعاد و اندازه ورودی و خروجی سپتیک تانک ها

تعداد دریچه بازدید

نوع و سایز

نحوه محاسبه ظرفیت سپتیک‌تانک:

برای محاسبه حجم سپتیک تانک باید به موارد زیر توجه کرد:

چنانچه تعداد خانواده که قصد نصب سپتیک‌تانک را دارند از ۳ نفر کمتر باشد (میانگین تعداد نفرات هر خانوار ۴ نفر) بهتر از از یک مخزن سپتیک ۴ مترمکعب استفاده شود.

اگر تعداد خانواده بین ۴ تا ۷ باشد بهتر است از سپتیک‌تانک فاضلاب با ۵ مترمکعب استفاده شود.

در صورت بالا بودن تعداد واحدهایی که می خواهند سپتیک تانک تهیه کنند از فرمول تعداد خانوار ضربدر عدد ۴ ضربدر عدد ۱۵۰ ضربدر عدد ۷۵درصد بعلاوه عدد ۴۵۰۰ می بایستی برای محاسبه ظرفیت پکیج فاضلاب استفاده می گردد.

قیمت سپتیک تانک:

قیمت سپتیک تانک علاوه بر نوسانات بازار به فاکتورهای دیگری نیز بستگی دارد که در اینجا به ان ها پرداخته شده است:

مواد اولیه

استاندار بودن ان

حجم و ظرفیت ان

تک مخزن و دو مخزن بودن ان

افقی و عمودی بودن

نصب دفنی و غیر دفنی

مقدار خاکی که بر روی ان ریخته می شود

تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن:

کارخانه تولیدسپتیک تانک پلی اتیلن پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید انواع سپتیک تانک پلی اتیلن با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین سپتیک تانک پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش سپتیک تانک پلی اتیلن پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید سپتیک تانک پلی اتیلن برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید سپتیک تانک پلی اتیلن و استعلام قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.